Friday, October 31, 2008

Lagi-lagi Mabul Island

Inilah geng2 aku yang pergi ke Pulau Mabul...ngn bermodalkan RM180 dapat gak datang Pulau yang Cantik ni...omputih cakap " Fantastic"....Aku n geng bukan pergi just amik gambar je kitorg sempat SNORKELING gak la....kalau la ada camera underwater mesti lagi syok leh tunjuk bukti2 menarik kat korg ape yang ada dalam laut 2....memang WONDERFUL....patut la Pulau ni popular satu WORLD!


Gambar asal yang di capture menggunakan camera DSLR Canon EOS 1000D (aku punye la) ngan Focal Length 18mm Aperture F/11 Shutter Speed 1/320 sec. ISO 200.......Pesisiran pantai di Pulau Mabul....Ditengah-tengah pantai itu adalah salah sebuah resort yang terdapat di Pulau Mabul....Resort ini MAHAL! Yang tempat aku n geng stay tempat MURAH je!


Gambar yang telah di edit menggunakan teknik HDR (High Dynamic Range)...software yang digunakan adalah Photomatix 3.0.....Teknik ini perlu ada sekurang2nya 3 Exposure yang berbeza...Kemudian generate HDR ngn Photomatix dan adjust la ape2 yang patut macam Temperature, Strength dll la ikut sedap rasa n mata memandang...Dan ini adalah hasil yang aku BIKIN !!


Nikmatilah keindahan alam Allah SWT

No comments:

Related Posts with Thumbnails